Керівник гуртка "Цікава англійська"

Буйна Віта Сергіївна

освіта вища, спеціаліст 1 кваліфікаційної категорії

Вивчення англійської мови в нашому садочку.

/Files/images/00748693_n4.jpg

В дитсадочку навчання англiйської мови проводиться 2 рази на тиждень, є не обов'язковим, але бажаним компонентом дошкiльної освiти. Навчання дошкiльнят англiйської мови - це особливий вид освiтної дiяльностi. У процесi навчання дiти не вивчають складових частин незнайомої мови, а одразу опановують її як засiб спiлкування.
Метою навчання англiйської мови є сприяння повноцiнному, своєчасному розвитковi дитини, збагаченню її iнтелектуальної, вольової, емоцiйної, моральної та соцiальної сфер у процесi оволодiння основами iншомовного спiлкування. Процес навчання англiйської мови має бути засобом соцiалiзацiї дитини, допомагати розкрити її особистий потенцiал із урахуванням iндивiдуальних особливостей.
Мова вивчається через особисту дiяльнiсть дiтей на заняттях. Кожне заняття будується як iгрове спiлкування педагога i дiтей. Заннятя з англiйськой мови – це система органiзованої iгрової дiяльностi, що сприяє розвитковi i вихованню дитини, реалiзацiї набутого досвiду, формуванню нового досвiду та психiчних якостей у процесi засвоєння мінімального обсягу англомовних знань та вмiнь.
Важливо пам’ятати, що головне у навчаннi дошкiльникiв – це розвиток дитини, збереження її психiчного та фiзичного здоров’я, зацiкавленiсть дітей, їхнє бажання вiдвiдувати заняття.

Специфіка використання гри у дошкільному навчанні іноземної мови

Навчання дошкільників іноземної мови – специфічний вид діяльності. Поняття «навчання» у цьому контексті вживається досить умовно. На відміну від школярів – у дошкільників відсутня мотивація «вчитися». Вони не розуміють, навіщо їм вчити іноземну мову, якщо вони зможуть користуватися нею тільки колись, у майбутньому. Діти живуть у «даний момент мовлення».
На міжнародних семінарах (ЮНЕСКО – МАПРЯЛ, Москва, 1985; “Language for European Citizenship”, м.Грац, 1995) було вироблено підходи до навчання дошкільників:
1. Іноземна мова має засвоюватися дитиною свідомо, навчання ні за якої умови не повинно перетворюватися в імітативний процес.
2. Діти мають оволодівати іноземною мовою як засобом спілкування.
3. Усі компоненти навчання (відбір, подача мовного матеріалу, зміст дій з його реалізації) потрібно підпорядковувати комунікативній меті.
4. Курс іноземної мови покликаний мати розвивальний характер, тобто не лише спиратися на навички та вміння, а розвивати їх і формувати нові.
Лише гра – провідна форма діяльності дошкільників допоможе навчати дітей іноземної мови.
Гра на заняттях з іноземної мови виступає як метод і форма навчання.

а)Гра як метод діяльності вихователя передбачає:

§ введення (демонстрацію) мовного матеріалу;
§ організацію вправляння дітей у вимові (звуків, слів), побудові фрази за зразком тощо;
§ організацію вправляння дітей у спілкуванні на основі нового повного матеріалу.

б) як метод діяльності дошкільника передбачає:

§ ознайомлення (осмислення) нового мовного матеріалу;
§ тренування у вживанні його у власному мовленні;
§ застосування нового матеріалу у спілкуванні з вихователем та ровесниками.
Провідною формою навчання дошкільників іноземної мови є заняття, яке проводиться у вигляді дидактичної гри.

Відмінність дидактичної (навчальної) гри від звичайної:

1. Наявність уявної ситуації і пов'язаних з нею таких компонентів, як ролі, ігрові предмети тощо. Наприклад, діти-звірята заблукали у казковому лісі.
2. Усвідомлення дітьми ігрового результату. Наприклад, у результаті гри казкових звірят, ролі яких виконують діти, пустять погрітися до казкової хатинки.
3. Усвідомлення дітьми правила гри. Наприклад, якщо звірята правильно дадуть відповідь на питання – їх пустять до хатинки.
4. Можливість вибору конкретної дії у грі для кожної дитини, що забезпечить індивідуальну активність у колективній формі гри. Наприклад, одні діти-звірята виконують роль господарів лісової хатинки, інші – ролі домашніх та хижих тварин.

Дидактична гра – це не колективна розвага, вона має мету, правила, зміст, сюжет, ролі, засоби. Така гра покликана здійснювати навчання дітей іноземної мови.

Класифікація ігор

У методиці дошкільної освіти мають місце різні підходи щодо класифікації ігор.
Пропонується така класифікація ігор стосовно навчання дошкільників іноземної мови:
- за кількісним складом учасників;
- за характером та формою поведінки учасників;
- за метою та завданнями навчання.
За кількісним складом учасників ігри можуть виконуватися:
а) індивідуально;
б) парно;
в) колективом групи дітей;
г) підгрупи.
За характером та формою поведінки учасників ігри та вправи класифікуються:
а) ігри-маніпуляції з предметами (з натуральними предметами, іграшками тощо);
б) ігри, пов'язані з рухами, фізичними діями («Хоровод», «Потяг», стрибки, ходьба, біг та ін.);
в) ігри-змагання (у парах, групах, командах);
г) рольові ігри на основі реальних та уявних ситуаціях («У лікаря», «У магазині» тощо».

Згідно мети та завданнями ігри поділяються на:

а) мовні (фонетичні, лексичні, граматичні);
б) мовленнєві (розвиток аудіюванні, говоріння);
в) комунікативні (формування навичок спілкування);
г) рецептивні, репродуктивні, продуктивні (творчі).
Така класифікація ігор зручна для конструювання заняття та його аналізу. Однак кожна гра може бути віднесена до різних видів.
Наприклад, гра «Приймаємо гостей» - групова, рольова, комунікативна, продуктивна, гра-маніпуляція з різними предметами.

Компонентом дидактичної гри є ігрова дидактична вправа.

/Files/images/bezymyannyy3.jpg

ПОРАДИ БАТЬКАМ

Ваші діти відвідують гурток по вивченню англійської мови в дитячому садку, тому вони перебувають в іншомовному середовищі лише на заняттях. Для досягнення успіху у вивченні англійської мови важливою складовою є плідна співпраця педагога, дітей та батьків. Отже, якщо ви маєте можтивість та хочете прийняти участь і допомогти у навчальному процесі ваших дітей радимо організувати ,,домашні уроки‛ англійської мови. У цьому вам допоможуть декілька порад.
1. Пам’ятайте, що мотивація є рушійною силою у будь-якому починанні.
Проте, як же зацікавити малюка, який не розуміє доцільності вивчення англійської мови? Тут вам стане у пригоді ігрова діяльність, організована у вигляді уявних чи реальних ситуацій спілкування, коли в дитини виникає потреба, бажання та інтерес висловлюватись англійською мовою.
2. Перегляньте разом мультфільми з англійським героями, розпитайте, які з них дітям сподобались.Виберіть улюбленого персанажа ( Superman, Sponge Bob, Mickey Mouse, Minnie Mouse…), та купіть іграшку або зробіть аплікацію улюбленого героя. Поясніть малюкові,що він спілкується та розуміє тільки англійську Тому прийдеться вивчити дещо на його рідній мові. В словниковому запасі дитини з’являться назви предметів гардеробу, чим іграшку годувати, плюс різні дії (стрибати, спати).
3. Шановні батьки, навчати свого малюка іноземній мові слід лише у тому випадку, якщо ви впевнені, що у вас самих правильна вимова.
4. Навіть якщо ви впевнені у своїй вимові, дайте дитині можливість чути не лише ваше іноземне мовлення.Ставте їй аудіо – та відеодиски, використовуйте на домашніх уроках навчальні компакт- диски. Нехай дитина чує, як розмовляють носії мови. Спочатку їй буде важко що-небудь зрозуміти, але вона буде вловлювати правильну інтонацію. А з часом навчиться розуміти мовлення інших людей.
5. Значну увагу приділіть фонетичній розминці.Як перед фізкульттренуванням необхідно розім’ятись нашим м’язам, так і до розмови на іншій мові важливо підготувати язик. Нехай дитина повторює за вами іноземні звуки. Ось наприклад : заспівати, як пташка — [vi]- [vi] -[vi]; заку-вікати, як маленьке порося — [wi]- [wi]- [wi]; загарчати, як ведмедик або собака — [r — г — г]; зашипіти, наче змія [s — s — s] і таке інше. Розвивайте фонематичний слух ваших
6. Якщо ви володієте достатнім словниковим запасом, то у повсякденному житті є безліч можливостей створити ігрове середовище.Особливо ефективним є використання рольових ігор.
Наприклад, готуючи вечерю матуся виступає в ролі повара, а малюк в ролі помічника. Потім малюк розповідає своему другу Мickey, що він полюбляє їсти. Від імені Mickey запитайте ‛What do you like ? – I like pizza and ice-cream‛. – до прикладу відповідає малюк.
7. Розвивайте пам’ять малюків, вивчаючи англійські пісні та вірші.
Особливо легко запам’ятовуються короткі вірші - римування, які є дуже корисними для закріплення мовленнєвих зразків. Наприклад:
‛I see a monkey
I see a dog
I see a mouse
I see a frog‛.
Розучувати римівку, потрібно спираючись на наочність. Покладіть перед дітьми картинки або іграшки тварин та запропонуйте подивитись через уявний бінокль.
8. Інколи поза заняттями говоріть що-небудь на іноземній мові.Без перекладу. Наприклад, «Який сонячний день» чи «візьми тарілку» (протягуючи руку). Спочатку по інтонації і жестам, а пізніше вже по словам дитина навчиться вас розуміти.
9. Суботу чи неділю можна оголосити Днем Особливих Дотиків. Все, до чого торкаєшся, повинен назвати на англійській мові. Інакше речі брати не можна. Правила поширюються на всю сім’ю. Якщо тато чи старший брат не знає цієї мови, нехай запитує у юного поліглота. Як варіант, заснувати правило:замовляти, що сьогодні приготувати на вечерю, можна лише на англійській мові.
10. Зверніть увагу на твердження ,,успіх породжує успіх‛.Не бійтесперехвалити свого малюка адже він так потребує вашої підтримки,похвали та захоплення. Ніколи не навішуйте на сина чи доньку ярлик: «Ти не здібний». Можливо у малюка не так ярко виражені здібності щодо вивчення іноземної мови, проте проявляюються у чомусь іншому. А головне пам’ятайте, що ваша дитина унікальне та неповторне створіння Боже, зі закладеними здібностями та талантами, завдання ж батьків та педагогів бути мудрими, чутливими та терплячими для того,щоб їх виявити , розвитути та сформувати духовно, морально та інтелектуально розвиненими особистостями, самодостатніми, гармонійними та просто успішними людьми.

Бажаємо успіхів !

Кiлькiсть переглядiв: 821

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.